torsdag 28. april 2011

Grafisk profil

I to uker hadde vi om grafisk profil på skolen. Oppgaven vi fikk var å komme opp med et konsept til en kafé eller restaurant. Vi skulle etterpå lage en grafisk profil til denne, vi skulle ha med logo, dekorelement, visittkort og grafisk manual. Logoen skulle vi prøve ut i ulike varianter, både med og uten bakgrunn og i svart/hvitt. Vi skulle også bruke photoshop, til å lage en fasade til restauranten, og et tilleggselement.

Jeg valgte å lage en restaurant med et grønt tema. Det skulle være en miljøvennlig restaurant med økologisk og sunn mat, derfor ville jeg at den skulle hete Lev Vel.

Målgruppen var unge, urbane, politisk interesserte, helsebevisste folk som er i mye fysisk aktivitet. De fleste som besøker lev vel, er opptatt av miljø og natur, samt sunn mat. Her kommer folk som vil være sunne, men som kanskje ikke har tid til å lage maten selv.

Først tegnet jeg forskjellige logoer.


Jeg valgte denne, og her har jeg prøvd ut logoen på ulike måter.


Her ser dere menyen jeg lagde.

Interiøret

Fasaden

Dekorelementene







Ingen kommentarer: